Ce-am aflat

Deshidratarea, explicata

Consumul a trei cesti de apa (775 ml) inainte de a incepe o activitate poate creste timpul de reactie al creierului cu 14%.

Aceasta este una dintre concluziile incluse in studiul realizat in 2013 de University of East London, publicat in revista „Frontiers in Human Neuroscience”.

O scadere cu doar 2-4% a volumului de apa din corpul nostru poate conduce la dificultati de concentrare, oboseala, irascibilitate, constipatie, dureri neasociate unor lovituri ori infectii, urinare redusa, nevoia de a consuma ceva dulce sau cafeina.

Deshidratarea e o stare in care capacitatea corpului de autoreglare si autovindecare este blocata. Este afectata presiunea sangelui, metabolismul, digestia si functionarea rinichilor. Oboseala, durerile de cap si constipatia sunt primele semne ale deshidratarii.

Daca senzatia de foame este foarte rapid perceputa, cu cea de sete lucrurile stau altfel. Consumul de cafea, sucuri carbogazoase, alimente procesate excesiv si aditivi ne-a desensibilizat mecanismul setei. Aproape ca am uitat ce inseamna setea. O confundam adesea cu foamea sau in loc sa bem apa, intindem mana dupa cafea sau un suc.

Pe parcursul unei zile, in mod normal pierdem aproximativ 100 ml prin piele (transpiratie), 150-200 ml prin eliminarea materiilor fecale si 1000-2000 ml prin urina. Alti 350 ml de apa se evapora prin plamani: cand inhalam, aerul ce patrunde in corp este umidificat, iar cand expiram, o parte din acest aer umidificat este eliberat in mediul exterior. Acest lucru se observa cu usurinta iarna, cand prin expiratie se formeaza mici norisori. Intr-un mediu uscat, o cantitate mai mare de apa este utilizata sa umidifice aerul inhalat si in consecinta, mai multa apa va fi pierduta prin expiratie. La fel, respiratia intr-un mediu umed scade cantitatea de apa pierduta prin rinichi.

Asta-i tot. Interesant cat de multe lucuri se pot rezolva cu un pahar cu apa.

Si daca tot e sa beti apa, beti una sanatoasa: apa alcalina Perla Moldovei.

Mai multe articole: Da ! Apa cu lamaie »