Ce-am aflat

La ce e buna alergarea

Ca miscarea inseamna sanatate am auzit cu totii. Nu e doar o vorba, ci un adevar. Exista nenumarate dovezi stiintifice ce demonstreaza faptul ca exercitiul fizic regulat (30 minute de 3-4 ori pe saptamana) – si alergarea in special – are beneficii ce nu pot fi egalate de nicio pastila. Studiile au dovedit faptul ca alergarea previne obezitatea, diabetul de tip 2, bolile de inima, hipertensiunea, infarctul si unele tipuri de cancer. Mai mult, alergarea imbunatateste calitatea vietii emotionale si creste durata vietii. Iata cum:

1Alergarea te face mai fericit.

Oricum te-ai simti inainte de un exercitiu fizic, dupa el vei avea o stare de spirit mult mai buna. Nu e vorba doar de hormonii ce se secreta in corp in timpul miscarii; cercetatorii au ajuns la concluzia ca activitatea fizica este o alternativa eficienta in tratarea depresiei. Potrivit unui studiu publicat in 2012 in Medicine and Science in Sports & Exercise, exercitiul fizic moderat ne ajuta sa gestionam mai bine stresul si anxietatea, iar un alt studiu publicat in acelasi an in Journal of Adolescent Health a aratat ca 30 de minute de alergare in timpul saptamanii, timp de 3 saptamani, a imbunatatit calitatea somnului, dispozitia si capacitatea de concentrare.

2Alergarea te ajuta sa slabesti.

Miscarea presupune arderea caloriilor, insa vestea buna este ca acest proces continua si dupa terminarea exercitiului fizic. Iar castigul cel mai mare este tonifierea corpului odata cu pierderea kilogramelor.

3Alergarea te mentine in forma, odata cu trecerea timpului.

Efectuata cu regularitate, alergarea tine departe afectiunile de declin mental asociate imbatranirii. Tot studiile au aratat, in mod constant, ca persoanele in varsta si intr-o forma fizica buna au obtinut scoruri mult mai bune la testele mentale decat semenii lor ce nu obisnuiau sa faca miscare. La persoanele ce au suferit un atac cerebral, exercitiul fizic regulat imbunatateste memoria, limbajul, si capacitatea de gandire cu aproape 50%.

4Alergarea reduce riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer.

In Journal of Nutrition au fost publicate 170 de studii epidemiologice ce au concluzionat ca exercitiul fizic regulat este asociat cu un risc redus de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer. Cei afectati deja de aceasta afectiuni isi pot imbunatati calitatea vietii prin intermediul alergarii, urmand in paralel un tratament.

Alergarea ne ajuta sa traim mai frumos, iar cand prin alergare ii poti ajuta si pe cei din jur, e si mai bine. De la acest gand au pornit cei de la Asociatia „Speranta pentru ingerasi”din Iasi, cand au organizat pe 1 noiembrie 2015 crosul caritabil „Pasi pentru ingerasi”. Fondurile stranse au mers catre ajutorarea copiilor aflati in centrele de plasament. Noi i-am hidratat pe alergatori si sustinatorii lor, prezenti la cros, cu apa natural alcalina Perla Moldovei pH 8,8 si ne-am bucurat de atmosfera plina de voie buna, incalzita de alergatori si soarele generos din prima zi a lui noiembrie. Imagini de la eveniment regasiti aici.