Ce-am aflat

Mai multa energie

Tine in mare masura de noi si ne influenteaza modul in care lucram, finalizam proiectele, estimam timpii, interactionam cu ceilalti, gestionam situatiile de criza, ne bucuram de ceea ce facem ori reusim sa sesizam oportunitatile: nivelul de energie. Cand spunem energie, ne gandim la starea de bine, la capacitatea de concentrare si la atentia pe care le avem sau nu in calatoria noastra de zi cu zi.

Sunt lucruri simple si la indemana care ne pot ajuta. Intr-un fel, reinvatam firescul.

1Hidratare adecvata in fiecare zi. Prea putina apa bauta compromite circulatia sangelui si alimentarea cu oxigen a creierului si a celorlalte organe. De aici, apare oboseala. Suficienta apa inseamna 1 litru la fiecare 25 kg greutate corporala, pe zi. Cand facem sport, e nevoie de mai multa apa. Un indiciu bun daca suntem hidratati ori ba este culoarea urinei: cu cat e mai deschisa, cu atat e mai bine.

2Cateva exercitii fizice. Acestea ajuta la eliberarea de endorfine, hormoni ce sunt asociati starilor de bine si de incredere, spre deosebire de cortizol, hormon ce se secreta ori de cate ori suntem stresati. Orice forma de miscare ajuta corpul sa functioneze mai bine, lucru ce merge mana in mana cu eliminarea eficienta a toxinelor din organism.

3Mai multa alcalinitate. Aciditatea din corp reduce capacitatea sangelui de a transporta oxigenul, iar nivelul de energie scade. Sucurile carbogazoase, mancarurile fast-food, zaharul rafinat si indulcitorii artificiali creaza aciditate. Compensati prin consumul de fructe, legume, dar si apa alcalina Perla Moldovei.

4Griji, cu masura. Cea mai mare parte a lucrurilor in legatura cu care ne ingrijoram nu s-a intamplat inca si probabil nu se va intampla. Ingrijorarea ne indeparteaza de momentul prezent si ne fura bucuria lucrurilor simple din viata. Ne mananca atentia, da frau liber gandurilor negative si stimuleaza producerea de hormoni si alte substante in organism ce ne deterioreaza starea de bine si pH-ul corpului, conducand la aciditate.

5Somn suficient. Trezirea cu greu dimineata se poate rezolva mergand mai devreme in pat. In plus, e intelept sa ne hidratam inainte de culcare. Iar la trezire, 250-300 ml de apa calduta cu lamaie pun in miscare toate motoarele din corp.

6Mai multa ingaduinta si recunostinta. Priveste la ceea ce se intampla in jurul tau. Sunt oameni acolo. Muta-ti atentia de la tine catre acestia si fii bun. Zambeste. Saluta. Apreciaza efortul cuiva pentru a realiza un lucru, modul in care este imbracat sau felul in care ii sta parul. Fii prietenos si interesat de oameni. Fii recunoscator pentru oportunitatile care apar, astfel incat sa poti evolua. Cand traiesti in acest fel, te vei simti insufletit si energia ta va fi la un nivel mult mai sanatos.

Pe curand !